Deze website kan niet compleet worden weergegeven! U heeft geen of een verouderde versie van Flash Player geinstalleerd!
...............................................................................................................................................
CAMERAINSTELLINGEN VOOR BEGINNERS

Waarschijnlijk heb je een geavanceerde digitale camera aangeschaft en hij kan echt "alles"! Of je het ook kan, is een ander verhaal...
De onderstaande instellingen zijn handig, indien je nog niet met digitale fotografie vertrouwd bent. Deze adviezen kunnen je helpen om de eerste teleurstellingen te voorkomen.

Lees aandachtig de handleiding van je fototoestel over deze onderwerpen door! Indien je meer uitleg wenst waarom de onderstaande instelling geadviseerd is, raadpleeg het linker menu!

RESOLUTIE: 5 mb
Deze resolutie is voldoende voor afdrukken tot A3. Indien je zeker weet, dat er voldoende ruimte op je geheugenkaart aanwezig is, kan je hogere resolutie voor je foto`s kiezen.

KWALITEIT (compressie): superfijn/extra hoog
Kies de beste beschikbare kwaliteit en verander die nooit meer!

OPNAME MODUS: Volledig automatisch
De witbalans, belichting, flits, en andere moeilijke zaken worden automatisch door je fototoestel berekend. Het enige nadeel is dat je niet in alle omstandigheden foto`s kunt maken.
Heeft je camera speciale scène-opnamemodi, kan je die ook gebruiken. De meest voorkomende opnamemodi zijn: binnen, portret, mensen, sneeuw, natuur, strand, nachtopname.

FOCUS (scherpstelling): Automatische meerpuntfocus uitschakelen
Indien mogelijk, kies voor een autofocus die altijd in het midden van het beeld scherpstelt. In dit geval verschijnt meestal een rechthoek, een cirkel of een kruis precies middenin het (LCD) scherm van je camera.

FLITS: automatisch + rode ogen
Meestal is dit een standaard instelling, indien je de volledig automatische opnamemodus kiest.

ISO - WAARDE, WITBALANS: auto
Meestal zijn dit de standaard instellingen, indien je de volledig automatische opnamemodus kiest.

DIGITALE ZOOM: uit
Voor hoge kwaliteit foto`s gebruik alleen de optische zoom. Ga liever dichterbij je onderwerp, of knip het beeld bij via een beeldbewerkingsoftware later.

terug